Google Display nettverket

Digital annonsering på dine vilkår!

 

Skarp kommunikasjon og reklame er godkjent Google Partner, og vi har sertifiserte medarbeidere som bistår din bedrift i å nå målene.

 
 Google display nettverket gir deg blant annet muligheten til å annonsere mot lokale målgrupper i både nasjonale og lokale nettaviser. Her vises et eksempel fra Kafè Jærbuen sin kampanje for "Dagens Spesial" på dagbladet mobil. 

Google display nettverket gir deg blant annet muligheten til å annonsere mot lokale målgrupper i både nasjonale og lokale nettaviser. Her vises et eksempel fra Kafè Jærbuen sin kampanje for "Dagens Spesial" på dagbladet mobil. 

Google Display Network, hva er det?

Google Display Network er et annonsenettverk bestående av tusenvis av norske og globale nettsider og nettaviser, der du kan vise igjen med dine annonser. Dette må ikke forveksles med annonsering i søkemotorer. Displayannonser er bannerannonser i form av HTML5, bilde, tekst eller videoer som vises som reklame på nettsteder som eksempelvis Dagbladet, Dagsavisen og Sandnesposten.

 

Utallige muligheter! Treff hvem du vil, når du vil.

Verktøyet Google AdWords gir oss mange muligheter for målretting. Server et skreddersydd budskap i et eller flere av de utallige annonseformatene som er tilgjengelig. Vi kan styre annonsene dine direkte inn mot de målgruppene du har ønske om å nå.

maalrettet-digital-annonsering-google-display-nettverk.png

Eksempel på målretting er:

  • Plattform (mobil, desktop, nettbrett)
  • Geografi
  • Alder
  • Kjønn
  • Klokkeslett
  • Interesser
  • mm.

Du kan eksempelvis kjøre en målrettet kampanje for å treffe kvinner mellom 25-44 år, fra Stavanger, Sandnes og Sola, som leser nyheter fra Dagbladet på mobiltelefon på mandager og torsdager mellom klokken 16 og 22.

Du kan vise annonsene dine både på internasjonale, nasjonale og lokale nettsteder og aviser.

Her er noen eksempler på nettsider og nettaviser som er tilgjengelige i nettverket: YouTube, Dagbladet, Nettavisen, DinSide, TV2, Hegnar,  Rogalands Avis, Roganytt, Sandnesposten, Jærbladet og Solabladet.

 

Målbare resultater.

Verktøyet Google AdWords gir en unik innsikt i hvordan kampanjene til en hver tid går. I tillegg til å telle visninger av, og klikk på, annonsene, får vi også innsikt i demografiske data som alder, kjønn og geografi. Du får vite når på døgnet folk ser og klikker på annonsene dine, og ikke minst hvilken av annonsene i kampanjen som leverer best.

 
Kontakt oss